FAQ

Click HERE for FAQs in English

Levering og leveringstid

Hvor lang er leveringstiden?

Normal leveringstid er 1-5 virkedager. Til Sverige og Danmark er normal leveringstid 2-6 virkedager.

I enkelte tilfeller kan det ta noen dager lenger før varen blir levert til deg. Dette skyldes tilfeller der pågangen er veldig stor hos oss eller vår samarbeidspartner Bring.

Leveringsmetoder

Vi sender alle bestillinger med Bring, og metodene vi bruker er A-prioritert post og B-økonomi. Får ikke bestillingen din plass i postkassen, vil den bli sendt til nærmeste postkontor eller post i butikk. Du vil da motta en hentelapp pr post.

Bestillinger over en verdi på 1500 kr sender vi som klimanøytral servicepakke med sporing, uten tillegg i pris. Du vil motta en hentelapp og/eller SMS når sendingen har ankommet nærmeste postkontor eller post i butikk.

Hvor sender dere til?

Vi sender til hele verden og hele Norge, inkludert Svalbard og Jan Mayen.

Hva er fraktprisen?

Bestillinger med en verdi fra 400 kr har gratis frakt. Bestillinger under 400 kr har en fast fraktpris på 49 kr.

For Sverige og Danmark er det en fast fraktpris på 49 kr, uansett ordrebeløp.

Sender dere med sporing?

Vi tilbyr sporing på bestillinger med en verdi på over 1500 kr. På bestillinger under 1500 kr, tilbyr vi for tiden ikke sporing.

Jeg trenger å få levert noe superraskt, hva gjør jeg?

For en ekstra avgift kan vi levere med ekpress over natten fra Posten. Trykk denne lenken for å komme til alternativet, og legg det i handlekurven sammen med det du skal bestille. Bestillinger før kl 16 vil da bli levert før kl 09 neste dag.

Betaling

Hva er betalingsalternativene hos GirlCode.no?

GirlCode.no tilbyr idag betaling med både kort og faktura, gjennom vår samarbeidspartner Klarna. Vi tilbyr også betaling gjennom Paypal.

Ved betalinger med kort kan du bruke Visa eller Mastercard, og kjøp med kort er gratis. Ved bestilling reserveres kjøpesummen på kontoen din. Pengene trekkes fra konto når varene blir sendt. Alle kortbetalinger behandles av GirlCode.no samarbeidspartner, som kontrollerer om kortet er godkjent for kjøp. Alle kort- og personopplysninger er krypterte, slik at ingen kan se dem.

Ved betalinger med faktura har du mulighet til å betale etter at du har mottatt varene dine. Fakturaen skal betales innen 14 dager fra fakturadato. Dersom betalingen uteblir, tilkommer det et påminnelsesgebyr på 64 kroner og forsinkelsesrente i henhold til forsinkelsesrenteloven. Du vil bli kredittvurdert under kjøpet, som i noen tilfeller innebærer en kredittsjekk. I så fall mottar du en kopi av kredittsjekken i posten. Personopplysningene behandles i samsvar med gjeldende lover.

Ved betalinger gjennom Paypal kan du betale på den måten du ønsker – via kredittkort, bankkontoer, PayPal Smart Connect eller kontosaldoer. Paypal er en trygg og enkel metode for å betale på nett. Paypal express gjør at du kan gjennomføre kjøpet ditt med kun noen tastetrykk. Ingen betalingsopplysninger blir delt.

Er betalingsinformasjonen min trygg?

Absolutt. Kortopplysninger lagres ikke, og all kortinformasjon blir behandlet via SSL-kryptering.

Må jeg betale importkostnader/toll på min bestilling?

Nei. Vi er en norsk nettbutikk med lager i Horten i Vestfold. Dermed tilkommer ingen tollutgifter for din bestilling.

For bestillinger til andre land en Norge kan det tilkomme tollkostnader. Vennligst sjekk med ditt lokale tollvesen før du gjør en bestilling for å unngå overraskelser.

Hvorfor kan jeg ikke bruke faktura som betalingsmetode?

Det er ulike årsaker til å at kjøpet ditt ikke blir godkjent når du velger å betale med faktura. Her er de vanligste.

  1. Du må være minst 18 år for å handle på faktura.
  2. Du har oppgitt feil adresse. Ved fakturabetaling godkjennes kun adressen du står oppført med i folkeregisteret.
  3. Kredittgrensen kan være overskredet.
  4. Du har oppgitt feil fødselsnummer. Fødselsnummeret kontrolleres opp mot adressen du er registrert med i folkeregisteret. Disse to må passe sammen for at fakturakjøpet skal godkjennes.

Bestillinger

Hvordan bestiller jeg?

Finn det du ønsker deg

Du kan finne det du ønsker deg ved hjelp av menylinjen øverst på siden under “SHOP”. Klikk på ønsket kategori og deretter på ønsket produkt for å lese mer om det. Om du vil kjøpe produktet velger du først antall og deretter størrelse/farge eller andre variasjoner fra drop-down menyen.  Deretter trykker du på ”KJØP”

Handlekurven

Du finner handlekurven oppe til høyre på siden. Har du lagt produkter i handlekurven vil det stå antall produkter i handlekurven ved siden av. Trykker du på ikonet vil du komme til din handlekurv. Her kan du hele tiden se hvor mange produkter du har lagt i kurven, og hva den totale summen er. Om du vil endre antall på produktet trykker du på ”-” knappen for å trekke fra og ”+” knappen for å legge til. For å fjerne ett produkt du har lagt i handlekurven trykker du på ”X” til høyre for produktinformasjonen. Når du er klar til å betale trykker du på den lilla ”FORTSETT TIL KASSEN” knappen.

Checkout

Øverst på denne siden ser du en oversikt over din bestilling. Under denne oversikten fyller du inn din kontaktinformasjon, adresse og telefonnummer.

Her fyller du også ut betalingsinformasjonen din. Du kan betale med kreditt- og debet kort, gratis faktura, Klarna delbetaling eller Klarna kampanje (Kjøp nå betal om to måneder). Når du har trykket på ”Fullfør kjøp” velger du betalingsalternativet du ønsker. Hvis du ikke velger noe får du automatisk en faktura på kjøpet uten gebyrer og med 14 dagers forfallsfrist.

Motta varene

Vi sender deg e-post med informasjon både når bestillingen er mottatt, og når bestillingen er sendt. Vanligvis leveres pakken 1-5 dager etter bestilling. I de tilfeller der pakken ikke får plass i postkassen din, leverer Posten deg en henteseddel i postkassen når pakken ankommer ditt postkontor. Husk at Posten har 14 dagers hentefrist på pakker.

Jeg har forhåndsbestilt ett produkt, hva skjer nå?

I produktbeskrivelsen vil du alltid finne estimert levering av produktet du bestilte. Vi vil aldri klare å garantere at varen blir levert innen den estimerte tiden, da dette også beror på våre leverandører.

Har du bestilt flere produkter sammen med det forhåndsbestilte produktet, vil vi sende alt samlet til deg så snart forhåndsbestilte produktet er på lager igjen.

Jeg finner ingen følgeseddel vedlagt pakken min

Vi ønsker en bærekraftig verden og ønsker derfor å spare naturen og trærne så langt vi kan. Vi sender derfor ikke med følgeseddel i bestillinger du gjør hos oss. Ordrebekreftelsen sendt på mail er din kvittering, og vi oppfordrer deg til å ta sjekke denne om det er noe du lurer på.

Bytte og retur

Kan jeg endre eller avbestille en ordre?

Endring av bestilling

Send oss en e-post på [email protected] så fort du kan, med informasjonen du ønsker å endre. Om bestillingen din enda ikke er behandlet, vil vi endre din den i tråd med dine ønsker.  Om den allerede er behandlet, kan vi dessverre ikke endre den.

Kansellering av bestilling

I likhet med endring av en bestilling, kan dette kun skje om bestillingen din enda ikke er prosessert. Send oss en e-post på [email protected] så raskt som mulig.

Dersom den allerede har blitt sendt, har du naturligvis mulighet til å returnere bestillingen om du ønsker det.

Kan jeg angre kjøpet?

Ja, dersom det er mindre enn 14 dager siden du mottok din bestilling sender du den tilbake med utfylt returskjema som var vedlagt sendingbekreftelsen du fikk på mail. Varen må ikke være brukt og må ha alle merkelapper på. Du må selv betale returfrakt. Vi vil tilbakeføre deg beløpet du betalte for varen innen 7 dager etter at vi mottar din retur

Kontakt alltid kundeservice på [email protected] og informer om at du ønsker å returnere.

Returadresse:
GirlCode.no
Postboks 1077
3194 Horten

Jeg har mottatt ett defekt/feil produkt

Vi skal hjelpe deg så godt vi kan! Ta alltid kontakt med kundeservice før du returnerer en reklamasjonsvare. Da kan vi hjelpe deg med returkostnader.

Reklamasjon

Hvis du ønsker å reklamere på ett produkt du har mottatt fra oss, ber vi deg om å ta bildet som viser feilen/skaden, og skrive en beskrivelse på hva som er galt. Dette kan sendes vår kundeservice på [email protected], og vi vil hjelpe deg videre.

Feil ved forsendelsen

Hvis vi har pakket feil, eller unnlatt å sende deg en vare du har betalt for, så beklager vi dette. Ta kontakt med oss på [email protected] og vi vil ordne opp så raskt vi kan.

Uavhentede/feiladresserte pakker

Uavhentede pakker

Posten sender ut melding om ankommet pakke straks den ankommer ditt lokale postkontor. Deretter sendes det en påminnelse om uavhentet sending etter 7 dager. Dersom pakken ikke er hentet innen 14 dager returneres den til oss.

Dersom du unnlater å hente pakken på postkontoret vil du motta en faktura på kr 150 inkl. mva for uavhentet forsendelse, dette for å dekke våre fraktkostnader tur/retur, og våre lagerhåndteringskostnader. Gebyret er uavhengig av om man ønsker ordren tilsendt på nytt.

Husk at å unnlate å hente pakken, ikke er det samme som å benytte seg av angreretten. Ønsker du å benytte deg av 14 dagers angrerett, ber vi deg hente ut pakken og kontakte kundeservice på [email protected] for å få returinformasjon. Benytter du deg av angreretten, vil du kun måtte betale returfrakt til oss.

Feiladresserte pakker

Ved retur til oss på grunn av feil eller mangelfull adresse vil du motta en faktura på 150 kr inkl. mva for å dekke våre fraktkostnader tur/retur, og våre lagerhåndteringskostnader. Gebyret er uavhengig av om man ønsker ordren tilsendt på nytt. Vi anbefaler våre kunder om alltid å dobbeltsjekke oppgitt adresse før man legger inn en ordre.

Generelt

Hva er GirlCode.no?

GirlCode.no er en norsk nettbutikk. Vi selger klær, tilbehør og dekor som er sjeldne, inspirerende og kule. Hos oss vil du finne en mengde varer du ikke finner noe annet sted! Vi legger vekt på å følge hjertet og være sann og snill mot seg selv, medmennesker, dyra og naturen.

Hva står GirlCode.no for?

Individualitet. Fellesskap. Og alt der imellom. Å følge hjertets flyt er grunnlaget for vår bevegelse. GirlCode.no har sterke  bånd til dyr, naturen og medmennesker, uavhengig av samfunnets merkelapper.

Hvordan bruker jeg en rabattkode?

Bare velg produktene du ønsker som vanlig ved å legge de til i handlekurven. Ved utsjekk er det ett felt som spørr om du har rabattkode, der du fyller inn rabattkoden du har. Trykk “oppdatter handlekurv” og rabattkoden vil bli fratrekt ordrebeløpet ditt såfremt den er gyldig.

Hvilken størrelse bør jeg velge?

Sponser eller samarbeider dere med bloggere?

Ja det gjør vi! Mer informasjon her.

Har GirlCode.no en fysisk butikk jeg kan kjøpe eller returnere varer?

GirlCode.no er kun en nettbutikk, og har ingen fysiske butikkutsalg.

Close Cart